söndag 20 januari 2008

Haremsmaskerad hora ska stå upp för de lyckliga hororna på torsdag

Läste precis på Sveriges utan jämförelse bästa horblogg "Att arbeta som eskort" (sensuellqkonsult.wordpress.com) att Isabella Lund (psedonym), 45-årig hora ska utklädd till oigenkännlig haremskvinna medverka i SVT:s "Debatt" på torsdag för att försvara den lyckliga horan. Är det sant? 2008 när man trodde att de flesta minoriteter och utsatta grupper outat sina erfarenheter och krävt sin rätt döljer sig hororna fortfarande bakom mask. Knappast rätt väg om ska kämpa för sin mänskliga rättighet att vara den man är. De och deras torskande vänner och andra tillskyndare skyller på det sk horstigmat, ett ord de uppfunnit för att ställa sig själv i tabugarderoben. Men om man verkligen vill förändring för en utsatt grupp människor, som hororna ju anser sig vara, då får man stå upp för den man är och öppet ställa samhället och sina medmänniskor till svars. Inte klä ut sig i nån jävla maskeraddräkt och tro att nån ska ta en på allvar. Det blir faktiskt rena skämtet och väcker inte - åtminstone inte hos mig - någon som helst förståelse för saken. Om inte hororna,deras kompisar och torskarna kan stå för vad de håller på med kan de knappast förvänta sig att det omgivande samhälle som redan förbjudit sexköp i lag kommer att göra det. Näh, Isabella Lund, din insats blir bara ett i raden av spektakulära utspel i den sk hordebatten som visserligen kittlar TV-tittarna och säkerligen kommer att höja tittarsiffrorna för Stina Dabrowski Lundbergs program, men så mycket mer tror jag inte du kan räkna med, förutom ett och annat fniss framför TV-rutan på torsdag.
Mitt råd: Ta av masken eller stanna hemma.

Se även mina bloggar från 15 och 18 januari i samma ämne.

ps
Självklart kommer horornas bästa vän, Petra Östergren (enligt Isabellas blogg) också att medverka i programmet som sig själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan tycka vad man vill om sexköpslagen men vad jag finner stötande och svårförståligt är ditt uttalade förakt för sexsäljare. Ordet "hora" som du hela tiden använder är för mig och nog alla andra ett skällsord och ingen beteckning för en sexsäljare. Jag är feminist men föraktar inte vare sig sexsäljare eller sexköpare. Men föraktande människor har jag svårt att föredra eftersom jag upplevt människors förakt många gånger.

Monika Wehlin sa...

Hora och sexsäljare är för mig samma sak och mitt ordval har inget med förakt mot personen bakom beteckningen att göra, utan är medvetet vald för att inte förskjuta verksamheten - horeri=slaveri - till något annat än vad det är. För mig - till skillnad från dig - är horeri oförenligt med feminism och det är pga det som jag engagerat och fördjupat mig i frågan.