tisdag 11 december 2007

Finns det nån som vill ha en skön stund med Aftonbladet?

Jag vet inte vad som är värst: den "fina" DN eller "en skön stund" med Aftonbladet, som vi tydligen nu har att vänta, enligt Aftonbladets nya chefredaktör Jan Helins programförklaring i P1:s "Studio Ett".
Ok, grabben måste få en chans och det han sa om att vända sig till läsarna för att få reda på vilken tidning de vill ha, som lösning på Aftonbladets tapp, är naturligtvis det enda rätta att göra. Men jag kan inte låta bli att undra om den inbitna Aftonbladetkillen - en i gänget - är rätt person att driva igenom de stora förändringar som krävs för att få folk att tycka att de vill slänga ut pengar på kvällstidningen. Vore det inte bättre med en pådrivare, som kom in med ny blick på den produkt Helin kanske trots allt är lite för hemmablind för att se bristerna i.
Det återstår att se och det är bara att önska honom lycka till, men jag tror inte framgångsreceptet är "en skön stund", den linjen tror jag leder rakt mot botten. Att göra sig angelägen tror jag däremot är rätt väg, men för det krävs en hel del nytänkande, där mycket av sex- och kändisslasket förpassas till sophögen.

Inga kommentarer: