fredag 25 april 2008

Norén igen... vem bryr sig annat än om skvallret...

Troligtvis de som har med Norén att göra, men i övrigt; Säkert kulturnissar som jag och andra mer eller mindre insnärjda i eller intresserade av den svenska kulturankdammen, men i övrigt; nobody. Och med all rätt skulle jag tro. Själv suktar jag naturligtvis, som den gam jag är efter skitsnacket och skvallret, samtidigt som jag inser att detta läser jag bata för att det erbjuder skit och inget annat än skit. Om kvinnor Knutsson och Beckman och mannen Malmberg vaskar guld i gruset må så vara. För mig är Norén långt ifrån Gud och jag är enbart intresserad av vad hans eventuella skitsnack emanerar i en framtida kultursituation i Sverige framgent. Billigt och lågt, ja, visst, men i övrigt ger jag inte Norén några poäng på min egen kulturgärningsskala.

Inga kommentarer: