måndag 11 februari 2008

Den lyckliga horan vill vara ensam på plan

Prostitutionslobbaren och psedonymhoran "Isabella Lund" har en finfin blogg: "Att arbeta som eskort" (www.sensuellqkonsult.wordpress.com) där hon dagligen skriver långa inlägg. Ibland riktar hon sig till politker, andra gånger debatterar hon för "den lyckliga horans" rätt att starta eget och skatta för förtjänsten, som vilken småföretagare som helst. Bland kommentarerna hyllar likasinnade inläggen - en blogg för inbördes beundran och pepp mao. Inget fel med det, men när kommentarerna går i motsatt riktning då säger Isabella stopp och censurerar inläggen. Därför hoppas jag verkligen att "Isabella", som säger som en kommentar till min tidigare blogg i dag att hon när som helst ställer upp för att debattera mot Eva-Britt Svensson, får möjlighet att möta en motståndare som är svår att dribbla bort med retoriskt nyspråk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gudrun Schyman och Josefin Brink är väl knappast några debattörer man på ett enkelt sätt kan dribbla bort, deras vana vid att debattera överskrider vida min egen.

Om människor använder ett språk som aldrig hade accepterats i ett samtal i verkligheten så modererar jag och gör det oavsett vilken åsokt personen har. Det är två personer som har åkt på att jag vill granska vad de skriver innan det publicerats, en av dem skrev att han ban/hon brukar använda våld mot sexsäljare i en kommentar och den kommentaren publicera jag inte.