onsdag 14 februari 2007

Filmrecensioner: Dreamgirls, VG, Little Children, IG

Förra veckan var jag och såg den smått underbara Dreamgirls med Jennifer Hudson. Om inte hon blir ny R&B-stjärna så är det nåt som inte klickat som det ska. Vicken pipa den bruden har, hon sjunger definitivt i kapp med Carolas stormvind, så håll i hatten när du går och kollar den här rullen, som jag verkligen rekommenderar. Men så är jag ju ett stort fan av 60-tals soul också.
Snacka om stil. Allt var ju så snyggt på den tiden och det är den här filmen också. Musikens groove, klädernas perfekta passform, bilarnas blanka yta. Det är bara att luta sig tillbaka och njuta.

Det kan jag tyvärr inte påstå att man gör av Little Children, som jag efter att ha bläddrat i förlagan - Tom Perrottas roman "Som små barn" - tror skulle kunnat blivit riktigt bra om det behållt hans attityd i filmen. Men icke. Den här filmen är inte värd att kasta bort en knapp hundring på.

Vill du läsa mer om vad jag tycker om de här filmerna, så ligger mina recensioner ute på Sourze. (www.sourze.se) nu.

Inga kommentarer: