söndag 31 december 2006

Rätt ska va rätt

Jag ser att mitt namn dyker upp i en kommentar till artikeln "2006 recenseras av tyckareliten" i SvD(fortfarande i nätupplagan). På några rader lyckas den anonyme göra två fel av två möjliga. För det första är jag ingen "vänsterfeminist" utan är intresserad av en politik bortom blockpolitikens instängda höger- och vänsterfack.
För det andra har jag inte som recensenten Kristian Lundberg "totalsågat" en bok utan att ha läst den. Min artikel "Prostitution - en hushållsnära tjänst" (Sourze - finns i mitt bloggarkiv tillsammans med tre andra artiklar om prostitution)är ingen recension av Petra Östergrens bok "Porr, horor och feminister", utan en reaktion på de ståndpunkter kring prostitution som hon förde fram i den mediadebatt som följde efter publiceringen av hennes bok.
Däremot är den artikeln och de tre andra som jag skrivit om prostitution ett debattinlägg mot hennes ståndpunkter i prostitutionsfrågan, men det är en helt annan sak.

Inga kommentarer: