onsdag 5 september 2007

Birros manliga värld

I Expressen skriver Britta Svensson att hon är besviken på Peter Birros 60-70-talsdrama "Upp till kamp" i SVT. Anledningen är att det är männens värld som skildras. Igen!
Var det det som gjorde att jag började vrida på mig redan efter en halvtimme, när en av de kvinnliga huvudrollerna uppträder som sjuksköterska för att ta hand om en av de manliga huvudrollen? Hur som helst känns det så mögigt att en snubbe går från popscenen till AA-mötet (för det är tydligen så det blir i serien framöver).

Vad är det Birro egentligen vill säga med den här serien? Och vadå, kamp?

2 kommentarer:

Anonym sa...

har sett hela serien. kvinnoporträtten kommer att växa. det lovar jag.

Monika Wehlin sa...

så du tycker den är värd att se? varför? kan du säga nåt om hur kvinnoporträtten växer?
ja, du hör, jag är skeptisk...men om du hintar lite mer lovar jag ge den en chans till