onsdag 5 september 2007

Helena "pretto" Lindblad om "Ett öga rött"

DN:s filmrecensent Helena Lindblad gör ett framträdande på DN:s webbTV som säger en hel del om henne som, ja vad ska jag säga, jag vet inte, kolla själva, hon säger det bäst själv.
Nähä, hon diggar inte filmen "Ett öga rött" för att den inte lyckats överföra Jonas Hassen Khemiris bok till film. Men det var ju det som var grejen - om Helena bara gjort ett uns research skulle hon ju vetat det - att regissören Daniel Wallentin inte skulle filma boken, utan göra sin grej inspirerad av boken.
Jag har inte läst boken och är inte - kanske pga det - lika smittad av boken som Lindblad, men till slut spelar det ingen roll, som recensent måste man vara så hederlig att man i sin bedömning utgår från rådande förutsättningar. Men det skiter Lindblad i och tycker, kanske därför (?), att filmen är kass.
Det tycker inte jag, jag diggar den stenhårt. Men att se Lindblad på webbTV var däremot ingen hit, det bekräftade tyvärr bara mina fördomar om henne. Men det är ju en helt annan historia.

Inga kommentarer: