lördag 8 september 2007

Vad är grejen med Alex Schulman?

För några år sen var det Ebba von Sydow som hypades av media, som ett nytt mediafenomen. När t om Gunnar Bohlin, kultursnubbe på P1 tyckte att hon var årets intressantaste personlighet, då förstod jag att hennes tid på toppen var räknad.

Nu är det Aftonbladet som tycker att det gjort en smart pryl när de kopplat greppet på Alex Schulman (killen som startade en nätsida där folk som festade på Stureplan visades på bild), som bloggar på tidningen under namnet "Att vara Alex Schulman". Alex är så sure att han inte kommer att bli kickad att det är nog vad som snart kommer att hända och utan Aftonbladet är det nog godnatt för Schulmans glansdagar.

På ResuméTV - länka till via Alex Schulmans blogg - får han frågan varför han är så het på bloggen. För att jag är rolig, privat och skriver kort, svarar mannen.

Är det så? Varför läser du bloggar?

Själv har jag följt "imperiet Schulman" på bloggen ett tag, där mamma, brorsan, frugan och svägerskan (?) till Alex också bidrar till att familjen Schulman allt mer börjar ta över familjen Bergmans roll som den mest genomtröskade svenska familjen i offentligheten. Från Bergman till Schulman - ett tecken på att Sverigebilden förändras.

Själv toppar lillbrorsan Calle min Schulman-lista, men jag ser fram emot en anti-Schulman blogg just nu, lite som bloggen stureplanocensurerat.blogspot.com. Den kommer var så säker. Det är bara en fråga om när.

Inga kommentarer: